Ettevõtte reklaamkingituste plussid ja miinused

Plussid

Ettevõtte brändi teadlikkuse kasv

Bränditud kingitused toimivad pideva meeldetuletusena Sinu ettevõtte brändist, sest iga kord mil ta seda kasutab. Siin on Sinu võimalus end meelde tuletada võimalikult tihti ja seda just eriti olulistes olukordades.
Näiteks: miks kinkida ühte ettevõtte kujundusega tassi, mis reeglina kapinurka peitu läheb, kui võid kinkida hoopis auto laadimisadapteri või kasvõi juukseharja. Need on alati puudu või kadunud- osutud elupäästjaks!

Kliendirõõm

Läbimõeldud bränditud kingituste andmine loob klientides tänutunnet ja lojaalsust. See tekitab positiivse seose Sinu ettevõtte brändiga isegi juhul, kui teed kingituse siis, mil oled mingi jamaga hakkama saanud ja soovid vabandust paluda.
Näiteks: miks tellida suur puuviljavaagen, kui piisab ka täiesti vahva sõnumiga kujundatud šokolaadist (“Tükike rõõmu sellesse segadusse!”)      

“Odav” turundus

Võrreldes mõne traditsioonilise reklaamimeetodiga võib olla bränditud kingitus kuluefektiivne viis oma brändi levitamiseks.
Näiteks: selle asemel, et jagada särke ja pusasid, millele on hirmsuurelt Sinu ettevõtte logo trükitud rinnale, võta hoopis veidike rohkem aega kujundusele, et see näeks välja stiilne/moodne ja mugav. Jälgi moodi.                          

Mitmekülgsus

Bränditud meened annavad Sulle ebareaalselt palju võimalusi, sest võimaldab valida esemeid, mis sobivad loomulikult nii brändi ja sihtgrupiga, kui ka just antud aja aknas aktuaalse teemaga. Taaskord toetada eesmärki- olla nähtav.
Näiteks: miks kinkida lademetes saunalinasid, mis nagunii kenades kodudes interjööriga ei haaku, kui võid kinkida antud ilmastiku tingimusi arvesse võttes kasvõi vahva sõnumiga lumelabida. Ole loov ja lahe!          

Töötajate kuuluvustunne

Töötajaid bränditud kingitustega tunnustades aitab see kaasa positiivse töökultuuri arengule, tõstab töötaja moraali ja loob kuuluvustunnet.
Näiteks: miks kinkida töötajale lihtsalt ettevõtte logoga pastakas, mis nagunii igas koosoleku ruumis vedelevad, kui saaksid toetada neid hoopis kvaliteetsema spordi/vabaaja riietusega. Tundub esmapilgul kallis lõbu, kuid loe eelmiseid punkte. Mõtle suurelt!

Miinused

Halb kvaliteet

Bränditud kingituse kvaliteet peegeldab Sinu ettevõtte brändi mainet. Kui ese on madala kvaliteediga, jätab see jätta halva mulje, seostades teie brändi kehvade toodetega ja sellega, kuidas ettevõtte klienti suhtub.
Näiteks: Hiinast tellitud küünekäärid võivad olla küll väga odavad ja ilusas pakendis, kuid kui need ei lõika, siis ilmselgelt jääd Sa kingi saaja ees naerualuseks.

Jätkusuutlikkus

Teema, mille toetamist peavad kõik ettevõtted endale eesmärgiks võtma, sest  just  läbimõtlemata reklaamkingitused, aitavad kaasa jäätmete tekkele ning teevad kahju ka Sinu ettevõtte brändile.
Näiteks: järgmine kord partneritele kingitust tehes mõtle, kas on vaja tekitada kilomeetrite pikkuseid kulleriringe, et viia kohale 200g piparkoogitaigent, kui võid hoopis toetada meie laste arengut või istudada metsa ning see sõnum lihtsalt jõulusooviga koos partnerile teele panna.

Eelarvekaalutlused

Kuigi bränditud kingitused võivad olla kulutõhusad, võivad kulud siiski kuhjuda, kui ei mõelda läbi oma bränditud meenete ladu ja reaalseid vajadusi ning tellitakse aina juurde, sest olemasolev ei kanna eesmärki.
Näiteks: kaardista kõik bränditud meenete vajadused/võimalikud olukorrad ja hindade kaupa ning siis omakorda jaota need vastates küsimustele: “kellele?”, “mida?” ja “kuna?”. Tee lausa kingitustele strateegia! 

Küllastumine

Suured pakkujad pakuvad tihti sama kraami ning seetõttu võivad erinevad ettevõtted jagada sama kaupa lihtsalt teise logoga.
Näiteks: miks piirduda ainult reklaamkingituste pakkuja kataloogiga, kui Sa võid anda talle konkreetse sisendi, et mis sõnumit/tunnet Sa soovid, et  kingitus edastaks. Eelista parem üldse Eestimaist ja väiksemaid tegijaid, laste alustavaid firmasid või aktiviste, kes vajavad rohkem toetust, kui Hiina tehased. Ma garanteerin Sa tagad kõige ehedama emotsiooni, pluss andsid ka ühiskonnale tagasi. (siit võid lugeda uuesti juurde puntki “Jätkusuutlikkus”).

Kokkuvõttes võivad olla bränditud kingitused turundusstrateegia oluline osa, siis sellega mitte tegeleda möödaminnes “linnukese saamise” pärast.
Oluline on hoolikalt kaaluda esemete valikut, nende kvaliteeti ja nende sobivust Sinu ettevõtte brändi ja sihtgrupi ja eesmärgiga.
Nii toetad Sa üle ettevõttelist brändi eesmärki!


Artikli autor

Berit Grossberg


Previous
Previous

Tööalase päeviku pidamine ehk regulaarne CV uuendamine

Next
Next

Lugemisnurk: Life 3.0, Max Tegmark