SOL Baltics HR EXPO kogemuslugu

Osalesime sel aastal HR EXPO-l SOL-ist lausa 26 inimesega. Kohal oli kogu Baltikumi HR tiim ja ärarääkimist osalemiseks ei vajanud ka Baltikumi juhtkond. Meie kui rahvusvahelise ettevõtte jaoks tegi osalemise atraktiivseks asjaolu, et üritus oli üles ehitatud nii eesti kui inglise keelsena. See andis suurepärase võimaluse kaasata HR tiimi liikmed ka Lätist ja Leedust. Selliseid võimalusi Baltikumi peale väga palju ei ole. Meie HR tiim oli planeerinud juba aasta alguses oma iga-aastase seminari septembrisse. Kenasti kattus üks seminaripäev HR EXPO toimumise päevaga, mistõttu otsustasime selle ühiselt just seal veeta.

SOLi jaoks on väga olulisel kohal inimesed. Meil on sõnastatud lausa SOL inimese mõiste ning meie juhtimisfilosoofia rõhutab inimestele antavat vabadust ning võetavat vastutust. Oleme kindlad, et tugev juhtimiskvaliteet on konkurentsieelis. Usume, et taolised üritused, mis toovad kokku suure hulga inimeste inimesi, on olulise tähtsusega ka inimeste juhtimiskvaliteedi edendamisel. Seetõttu otsustasime õla alla panna ning olime sel aastal ka HR EXPO partnerid.

Viisime HR EXPOl läbi ka kaks töötuba. Ühes neist andis meie Läti ja Leedu tegevjuht Kurmet Vasser praktilisi näpunäiteid neile, kellele meeldib koristada ja kes naudivad koristamise protsessi niivõrd, et võivad silme eest kaotada koristamise peamise eesmärgi — pinnad puhtaks saada. Teises töötoas aitas aga Kurmet neid, kellele koristamine kohe üldse ei meeldi ning andis kätte head ning lihtsad nipid, mis teevad koristamise lihtsamaks, nii et see ei pruugi enam tüütu ja lõputu tegevusena näida.

Esialgu võib tunduda, et miks sellised teemad HR inimestele. Põhjuseid on tegelikult mitu. HR inimene on üsna tihti oma organisatsioonis see, kes vastutab puhta, turvalise ja meeldiva töökeskkonna loomise ning töötajate heaolu eest. Sageli on just tema puhastusteenuse tellija või siis koristusteenuse kvaliteedi seiraja rollis. Olles teadlik kaasaegse ja professionaalse koristuse tagamaadest, saab ta olla oluliselt kindlam ja asjatundlikum koostööpartner oma puhastusteenuse pakkujale või enda ettevõtte puhastusteenindajate töö suunamisel.

Järgmine ja mitte vähemtähtsam põhjus on see, et praktilised koristamise nipid kuluvad meile kõigile ära, vaatama sellele, kes kui palju koristamist naudib või sellega pigem tegemist ei teeks. Aeg on see, mida meil kipub aina vähem olema. Aga nutikas puhastamine aitab just nimelt seda väärtuslikku aega kokku hoida. Töötoast tuli välja, et lisaks ajale saab kokku hoida ka raha, sest järjepidev pindade puhtana hoidmine aitab pikendada näiteks pinnakatete või esemete eluiga ning nende väljavahetamist ei pea niipea ette võtma. Kokkuhoid tuleb ka närvide arvelt, sest kui inimene ei pea stressi tundma järjekordse koristuskorra ees, on protsessi ja tulemuse nautimine garanteeritud.

Osalejate tagasiside oli ootuspärane. Töötoast väljudes kuulsime neilt: „Oi kui valesti olen ma seni koristanud!“ või siis „Miks ma küll varem neid lihtsaid nippe ei teadnud?“. See andis meile kinnitust, et meie töötoad täitsid oma eesmärgi.

Ka EXPO alal võis SOLi kollast boksi ja naeratavat rahvast näha. Seal rääksime osalejatele, kuidas erinevate pindade (parklad, lao- ja tootmispinnad, spordi- ja mänguväljakud jms) markeerimise ning joonimisega luua ohutumat töökeskkonda. Julgemad said proovida juhtida ka üsna ainulaadset joonimisrobotit, mida SOL Parkimisjoon oma töös kasutab.

Paljud ettevōtted ütlevad, et nende vara on inimesed. Meil SOLis ongi päriselt meie suurim vara inimesed. Arvuliselt on meid üle Baltikumi 2200. Tööjōukulud moodustavad ligi 70% kogukuludest. Lisaks koolituskulud, tööriided, töövahendid — kōik ikka nendele samadele inimestele. Kokku üle 90% rahast investeerime me oma inimestesse. Mida ma sellega soovin öelda? Seda, et erinevatel juhtimiskonverentsidel, kus esinevad juhid juhtidele, räägitakse intressidest, investeeringutest ja nende tasuvusest, aktsionäride ootusest... huvitav ja üldhariv ka meie ettevōtte juhtkonna jaoks. Aga. Sisendit me endale juhtimiskonverentsil väga ei saa. Seetōttu meie juhtkond on olnud osaline personalikonverentsidel, raamatupidamise seminaridel ja ka turundusüritustel, eriti kui jutt on tööandja brändingust. Sealt me saame uusi ideid ja sisendit, mis meid edasi aitavad. Ja teine sama oluline pōhjus on see, et juhina soovin olla seal, kus on minu inimesed. Meie personalitiim oli HR EXPO-l — loomulikult olen nendega koos!
— Rinel Pius, SOL Baltics tegevjuht

Artikli autor

Evely Gorobinski


Previous
Previous

Haige töötaja on ettevõttele kulu, ennetav tervise toetamine aga tulu

Next
Next

LinkedIn tips and tricks