Lugemisnurk: Thanks for the Feedback

Detsembris keskendus raamatuklubi Douglas Stone'i ja Sheila Heen'i teosele “Thanks for the Feedback: The Science and Art of Receiving Feedback Well”. Raamat toonitab, et tagasiside vastuvõtmine on sama oluline kui selle andmine. Oluline on mõista, et kuigi me ei saa kontrollida tagasiside andmise aega või vormi, on meie võimuses mõjutada, kuidas me tagasisidet vastu võtame ja sellega toime tuleme.

Raamat rõhutab tagasiside tähtsust tervislike suhete ja professionaalse arengu jaoks. See aitab mõista, kuidas meie kavatsused, käitumine ja selle mõju võivad erineda sellest, kuidas teised meid näevad. Autorid pakuvad praktilisi nõuandeid, kuidas küsida endalt ja tagasiside andjalt olulisi küsimusi, et paremini mõista tagasiside sisu ja selle mõju.

Stone ja Heen märgivad, et tagasiside protsessis on võtmetähtsusega vastuvõtja roll, rõhutades psühholoogilise turvatunde ja avatuse olulisust, mis aitab kaasa hea tagasisidekultuuri tekkimisele organisatsioonides ja isiklikes suhetes. Raamat sukeldub sügavamale identiteedi päästikute temaatikasse, mis võivad põhjustada kaitsvat reaktsiooni, takistades objektiivset tagasiside vastuvõtmist ja sellest õppimist.

Raamat jagab tagasiside kolmeks grupiks: tunnustus, juhendamine ja hindamine, rõhutades vajadust leppida kokku kohtumiste eesmärkides. Samuti toob see välja, et tagasiside andmine on ainult üks osa suhtlusest, ning et usalduslik õhkkond meeskonnas on oluline efektiivseks tagasiside andmiseks ja vastuvõtmiseks.

Tagasiside saamisel on oluline emotsionaalne paindlikkus ja teadlikkus, mis aitab kohandada oma käitumist ja suhtumist vastavalt olukorrale. Raamat õpetab, kuidas luua organisatsioonis ja suhetes tagasisidekultuuri, mis toetab ausust, haavatavust ja avatud suhtlust.

Raamatus "Thanks for the Feedback" pakutud täiendavad näpunäited ja mõtted hõlmavad järgmist:

Mida küsida endalt tagasisidet saades:

  • Mis selles, mida tagasiside andja välja toob, on tõene?

  • Millest see tuleb, et ta näeb ja tõlgendab olukorda teisiti?

  • Kuidas tema andmed ja vaatenurk erinevad sellest, mida mina näen?

  • Millised on siin minu võimalikud pimenurgad, mida ma enda kohta ei märka?

  • Mis tüüpi tagasisidet ta proovib mulle anda ja millist tagasisidet ma tegelikult siin olukorras vajan?

Mida küsida tagasiside andjalt:

  • Saad sa mulle selle kohta näite tuua?

  • Mida see sinu jaoks tähendas?

  • Miks see sulle muret tekitab?

  • Kuidas sina näed, et ma siin endale takistuseks olen?

  • Millised andmed sul selle kohta on?

Autorid toovad välja tagasiside saamise olulisuse ja sellega kaasnevad väljakutsed:

  • Nad pakuvad raamistikku, mis aitab vastu võtta tagasisidet uudishimuga, sealhulgas elutuid kommentaare, arenguvestluste hinnanguid ja soovimatuid nõuandeid.

Raamatust saadavad soovitused:

  • Kuidas välja selgitada tõde, suhte ja identiteedi käivitajad, mis õppimist takistavad.

  • Kuidas eraldada tunnustav, coachiv ja hindamisele suunatud tagasiside.

  • Kuidas vähendada moonutusi ja seada piirid lakkamatu kriitika ees.

  • Kuidas avastada pimenurgad, et näha oma käitumise varjatud mõjusid.


Raamatu “Thanks for the Feedback” kokkuvõttesse panustasid Tuuli Perolainen, Kaidi Aal , Jelena Badjanova, Keiu Kaitsa, Kadri Nestra, Kati Päike ja Irina Filippova


Kui soovid raamatuklubi motiveerivate aruteludega liituda või ka lihtsalt ühekordselt tulla uurima, mida selles klubis küll huvitavat tehakse, anna endast julgelt märku Kati Päikesele või Irina Filippovale (LinkedIn, seltsi Slack, meili teel). Kohtumised toimuvad üle nädala reedeti kl 9-10 Zoomi vahendusel.


Previous
Previous

Kuhu kaob sinu aeg ja energia?

Next
Next

LinkedIn tips and tricks: Scheduled posts